VELO

LVZ / LMZ (Lvovi Jalgrattatehas, Lvovi Mootorjalgrattatehas, Lvovi Mootorrattatehas)
 
NSVL, Ukraina
1960-1995

1960. aastal algas Lvovis mootorjalgratta V-902 tootmine. Masinal oli spetsiaalselt loodud toruraam ja Leningradi tehase mootor D-4. Järgnes mudel MV-042 ja MV-042M plekist stantsitud raamiosaga, sügavate porilaudadega, teleskoop-esihargi ja pendel-tagavedrustusega, vastavalt 1 või 2 teleskoop-vedruga, varustatud jällegi D-seeria mootoritega.

Järgmise mudelina ilmus MV-044, mis erines eelnevast mudelist "kandilisema ja järsujoonelisema" disaini poolest. Selle mudeli baasil loodi omakorda tehase esimene 2-käiguline mopeed MP-043, mis varustati Leedus Šiauliai tehases "Vairas" toodetud mootoriga Š-51K (49,8 ccm, 2 hj).

1960ndate teisel poolel alustati mopeedi "Verhovina" tootmise ettevalmistamist ja edaspidi järgnes mitmeid "Verhovina" mudeleid "Vairase" mootoritega. 1982 ilmus mudel "Karpatõ" ja hiljem kik-starteriga "Karpatõ-2". 1990ndatel alustati uue mudeli "Lviv" tootmist poola mootoritega "Dezamet", aga seoses majandus-poliitilise olukorra muutumisega lõppes tootmine 1995. aastal.
Toetajad: