|
|
|
HERCULESSaksamaa1886-1997
1886. aastal tegi Carl Marschütz Saksamaal Nürnbergis algust jalgrattavabrikuga, mis järgmisel aastal nimetati Nürnbergi jalgrattavabrikuks Hercules (Nürnberger Velozipedfabrik Hercules). 1894 valmistas sadakond töölist ligi 5000 ratast aastas.
1904 toodeti esimene mootorratas 4,5-hobujõulise FN mootoriga ja sellega esialgu tsikliehitus piirdus. Majanduskriis 1920ndate lõpul harvendas tugevalt ka saksa tsiklitootjate ridu. Hercules, mis oli jalgrattatootmisega teeninud stabiilset kasumit, otsustas jällegi tsiklitootmisega katsetada ja nagu enamik suuremaid saksa jalgrattatootjaid, hakkas ka Hercules 1930. aastast tootma Fichtel & Sachs 74 ja 98 ccm mootoritega motojalgrattaid. Toodeti veel mitmeid teisi mudeleid, mis varustati sisseostetud mootorite ja käigukastidega.
1940 emigreerusid Marschützid USA-sse, firma läks võõrastesse kätesse ja peagi tsiklitootmine lõppes. 1948. aastast algas uuesti Herculese nime all mototehnika tootmine, algselt mootorjalgrattad, seejärel ka Sachs ja ILO 2-taktiliste mootoritega mudelid. Mopeedide tootmisel hakati koostööd tegema Zündappi ja TWN-iga. 1958 liitis Herculese endaga Sachsi firma. 1962. aastaks jõudis Hercules Saksamaa turu müügiliidriks. Toodeti 2-taktilisi mopeede, motorollereid ja peamiselt väiksemaid mootorrattaid, sealhulgas ka maastikutsikli baasil loodud mudelit K 125 BW Military saksa sõjaväele.
1970 loodi mudel W 2000 - maailma esimene Felix Wankeli konstrueeritud rootormootoriga tsikkel. Toodeti seda mudelit 1974-1977. See jäi ka viimaseks "päris“ Herculese mootorrattaks. Edaspidi toodeti peamiselt 50 ja 80 ccm mootoritega väiketsikleid ja elektrorollereid. Herculese nimi kadus mootorrattatootjate hulgast 1997.
|
|