RVR, Rigas Velo Rupnica "Sarkana Zvaigzne"(Riia Jalgrattatehas "Punane Täht")
Tehas moodustati 1940. aastal natsionaliseeritud Gustav Erenpreisi jalgrattatööstuse (1922-1940,
Riia) baasil. Aga kuni jalgrattatootmise lõpuni leidus RVR jalgratastel ka "Omega" kirjaga osi (Omega
A/S, tootis Riias jalgrattaid 1934-1940) - näiteks pedaalid, kellad, pumbad jm.
Peale Teist Maailmasõda koosnes RVR toodang põhiliselt kahest mudelist - Riga 10 ja Riga 20 (vastavalt meeste- ja naisteratas) ning alates 1957. aastast mudelid Riga 16 ja Riga 26 (jällegi vastavalt meeste- ja naisteratas). Mudelite erinevused olid suhteliselt väikesed,näiteks porilaudade profiilis, nikli kasutamine vanematel mudelitel, sadulate ja pakiraamide erinevused jms. 1959-st aastast muutus suure ketiratta kodaramuster ja pakiraami esimene kinnitus. 1959. aastal hakati paigaldama mudelile Riga 16 Leningradi tehase jalgratta abimootorit D-4. Samal aastal valmis ka 5 esimest 2-käigulist mopeedi Riga 1 millede tootmine läks konveierile järgmisel aastal. 1961. aastal alustati D-4 mootoriga Riga 2 "Gauja", tootmist ning lõppes jalgrataste tootmine. Edasi tegeles tehas
juba mopeedide Riga mitmesuguste mudelite tootmisega.