AUTO

ADLER

Saksamaa
1900-1941


Jalgrataste ja kirjutusmasinate tootmisega alustanud Adlerwerke (a-ni 1895 Heinrich Kleyer Werke) ehitas esimese auto aastal 1900. Adler kasvas suureks autotootjaks, tehase lai mudelivalik ulatus 1930. a-tel odavamast esiveolisest Trumpf Juniorist kuni luksusliku 6-silindrilise 3-liitrise Diplomat Pullman-limusiinini, mis oli samast hinnaklassist näiteks Audi 920, Mercedes-Benz 230 ja BMW 335ga. 1930. a-te keskpaigani ehitas Adler ka suuri 8-silindrilisi limusiine.

1-liitriseid esiveolisi Adler Trumpf Juniore (1934-36 1G ja 1936-41 1E) toodeti 1934-41 kokku üle 100 000. Trumpf Juniorid olid peamiselt 2 uksega limusiinid, kabrio-limusiinid ja kabrioletid; ehitati ka 4 uksega limusiine ja 150 2-istmelist sportkabrioletti. Kered valmistati keretehastes, limusiinid peamiselt firmas Ambi-Budd, kabrioletid firmades Karmann, Ambi-Budd jt.

1930. a-te mudelite hulka kuulusid veel näiteks 4-silindriline 1,7-liitrine Trumpf 1,7L (1936-38, kokku 7000 autot), 4-silindriline 2-liitrine 2EV (1938-40, ligi 7500), 6-silindriline 2,5-liitrine voolujooneline 2,5L Typ 10 ehk Stromform ehk Autobahn (1937-40, kokku 5295), 6-silindriline 3-liitrine Diplomat (1934-40, üle 3200).

Pärast Teist maailmasõda loobus Adler autode tootmisest, küll aga valmistati edasi mootorrattaid.

Toetajad: