AUTO

Saksamaa
Autod 1911-1945

1885. a-l asutatud ja esmalt jalgrattaid ja kirjutusmasinaid tootnud Wanderer-Werke ehitas esimese mootorratta 1902 ja auto prototüübi 1905 (seeriatootmine algas 1911). Pärast liitumist Auto Unioniks (koos Audi, DKW ja Horchiga) jäi Wandereri osaks keskmise ja pisut kõrgema hinnaklassi sõidukite ehitamine. Muuhulgas toodeti näiteks ka pullman-limusiine ja tähelepanuväärseima mudelina ehitati 1936-38 258 2-liitrist kompressoriga sport-rodsterit ja -kabrioletti W25K, mille hind küündis üle 8000.- riigimarga, olles seega kallim näiteks BMW sportmudelitest 327 ja 328, ning mille vähesed tänapäevani säilinud eksemplarid on kõige hinnalisemad Wandereri märki kandvad autod.

Wandereri mudelivalik oli 1930. aastatel väga kirju. Kõik Wandererid, välja arvatud 4-silindriline W24, olid 6-silindriliste mootoritega. Populaarseim sõjaeelne mudel oli 1,8-liitrine W24, mida toodeti 1937-40 umbes 23 000 autot. 2,7-liitrist W23 toodeti 1937-41 kokku u 8000. 1,7-liitrised mudelid olid W21 (1933-34) - W235 (1935) - W35 (1936). W240 kuulus 2-liitriste mudelite seeriasse W22 (1933-34) - W240 (1935) - W40 (1936-38). W250 kuulus 2,3-liitriste seeriasse W245 ja W250 (1935) - W51 Spezial (1936) - W45 ja W50 (1936-38). 2,7-liitrised mudelid olid peale W23 veel W52 (1937) ja W26 (1937-40).

Saksimaal asunud Wandereri tehased said II maailmasõjas tugevasti kannatada ja jäid pärast sõja lõppu N. Liidu okupatsioonitsooni. Läänetsoonis asutati Auto Unioni taastamise käigus uus firma Wanderer-Werke AG, kuid autode tootmisega see enam ei tegelenud.

Toetajad: