AUTO
Ikarus Lux 55-14 (1972)

Ikarus Lux 55-14


1972
Ungari


Tehnilised andmed:
Vesijahutusega R6 diiselmootor paikneb bussi tagaosas, töömaht 8275 ccm, võimsus 145 hj.
Jõuülekandes kasutatakse viiekäigulist sünkroniseeritud käigukasti. Kütusepaagi maht on 240 liitrit, keskmine kütusekulu 32 l/100km.
Elektrisüsteem on 24V pingega.

Ajalugu:
Eestisse toodud 1972. aastal Ungari tehasest. NL jaotuskava alusel oli määratud Tartu Autobussi- ja Taksoparki. Kui mitmesugustel bussiliinidel oli sõidetud üle 1 000 000 km, müüdi buss teatrile Vanemuine. Seal teenindas teatrirahvast kuni lõpliku mahakandmiseni. Siiski ei viidud bussi vanametalliks, 1988. aastal toimetati teenekas buss vanatehnikaklubi LEVATEK eestvedamisel tagasi Tartu ATP-sse. Eesmärgiks oli buss restaureerida.

Taastamine:
Restaureerimistöödega alustati 1991. aastal. Tööd oli palju ja sõidukorda sai masin 2001. aastaks. Bussile oli vahepeal paigaldatud MAZ V6 mootor. See sai nüüd vahetatud Ikaruse töökorras originaalmootori vastu.
Põhitöö on tehtud kahe mehe - Heino Jaanuse ja Adu Randma poolt vabal ajal. Värvimine on tehtud bussiettevõttes TARBUS. Palju aitasid kaasa vanad kolleegid - roolikeerajad ja Tarbus-i remondijaoskond. Mitmedki puuduvad osad on leitud vanade kolleegide kaasabil.
Välja on antud "must number" A0001. Bussi originaalsus hindamisakti järgi on 85%

Omanik:
GO-BUS TARTU

Asukoht:
Tartu

Pildistatud 2007
Toetajad: