AUTO
Austin Allegro 1100(1977)

Austin Allegro 1100


1977
Inglismaa

Tehnilised andmed:
Mootor R4, ristiasetsev, töömaht 1098 ccm, võimsus 45 hj. Auto on esiveoline, neljakäiguline käigukast. Elektrisüsteem töötab 12V pingega. Kütusepaagi maht on 47 liitrit, keskmine kütusekulu 7 l/100km. Auto mõõdud (p/l/k) 3852 mm, 1613 mm, 1398 mm. Mass 869 kg.

Ajalugu:
Auto on toodud Eestisse 2008.a märtsikuus ning enne seda on olnud 3 omanikku. Esimese omaniku käes oli auto alates ostmisest 03.06.1977.a kuni 29.07.1997.a ning viimase omaniku käes alates 2005.a suvest kuni 20.03.2008.a. Esimene omanik oli vanemapoolne naisterahvas, kes müüs sõiduki, kui enam ise sõita ei saanud. Järgmisest omanikust ei ole palju teada. Eelmine omanik vahetas autol suurema osa kulujuppidest uute vastu (piduri peasilinder, rattalaagrid, generaator, jagaja, küünlad-juhtmed, jagajakaas, summuti, rehvid jpm), mis oligi esimene suurem remont, mida see auto saanud on ning 2004. aastal on auto väljast originaaltoonis värviga osaliselt (suuremas osas) üle värvitud. Avariisid auto teinud ei ole ning keevitatud ei ole teda samuti. Auto läbisõit on tänaseks 50 000 miili, millest 3000 miili on sõitnud praegune omanik ja 2000 miili sõitis eelmine omanik. Auto on osalenud ka mitmetel autonäitustel Inglismaal. Algselt oli tegemist mudeliga 1100 deluxe, mis oli sisuliselt baasvarustuses masin (ostuhind £1998), kuid eelmine omanik on lisanud sellele originaalosasid ning lisavarustust, mida saanuks kallimatele mudelitele tellida nagu näiteks esimesed peatoed, turvavööd, esimesed ja tagumised udutuled, tagurdamistuled, hoiulaegas ja kell keskkonsoolis. Samuti on lisatud originaalraadio, mis kahjuks tänapäeval Eestis enam ei toimi. Mitteoriginaalsed osad selles autos on ainult aku (2008.a), rehvid (originaalmõõdus 145 R13), esispoiler (varustuses al. 1979 sportmudelil) ning sigaretisüütaja – kõik muu on kas originaalis auto küljes olnud või siis on tegemist originaalvaruosaga. Mõned releed ja kaitsmed olid auto ostmisel samuti asendatud kaasaegsetega, kuid tänaseks on need kõik uuesti asendatud originaalosadega. Kui auto vanus saab sobivaks, ei tohiks omaniku hinnangul olla võimatu ka musta numbri saamine, sest originaalrehvid on alles ning kõik muud osad on lihtsalt eemaldatavad-asendatavad. Eestis selliseid autosid rohkem tänavaliikluses ei osale – ilmselt varuosade varasemalt kehva saadavuse tõttu on kõik sellised Allegrod mingil hetkel seisma jäänud ning suurem osa neist on auto praeguse omaniku poolt varuosadeks (ja taastamiseks) kokku ostetud. Sõiduki heast seisukorrast annab tunnistust see, et ilma vähimagi viperuseta sõitis auto omal jõul Coventry’st Tallinnasse ligi 3000 km. Sellest reisist saab lugeda Eesti Miniklubi foorumist aadressil: http://www.miniklubi.com/foorum/viewtopic.php?t=497&postdays=0&postorder=asc&start=90

Omanik:
Uku Tampere

Asukoht:
Tallinn

Pildistatud 2008

Toetajad: