Mercedes-Benz 560SL
1986
Saksamaa
Mudelile "107" tehti kahte tüüpi keresid, R 107 oli rodster - kabriolett ja C 107 kupee. Mudelitähistuses vastavalt SL ja SLC.
Seda mudelit toodeti 1971. kuni 1989. aastani, seega tervelt 19 aastat.
Mootorivalik on olnud väga lai: 2,8; 3,0; 3,5; 3,8; 4,2; 4,5; 5,0 ja 5,6 liitrit.
Mudelid MB 280 SL ja MB 300 SL olid kuuesilindrilise ridamootoriga, kõik ülejäänud on V8.
Võimsused jäävad vahemikku 185 kuni 240 hobujõuni.
Suurim kiirus on üle 200 km/h.
On kasutatud nelja ja viiekäigulist manuaalkäigukasti või kolme ja neljakäigulist automaati.
Kuigi SL ja SLC välimused on üsna sarnased, on SL 360 mm lühem. R 107 on standardvarustuses kaheistmeline. Lisavarustusena sai tellida ka 2 + 2 versiooni, kus taga on minimalistlikud lapseistmed.
Mercedes-Benz 560 SL on toodetud USA turu jaoks. Seda mudelt tehti 1986 kuni 1989. Nendel autodel on Euroopa turu autodega võrreldes mõned väikesed erinevused. Kõigepealt torkavad silma neli esilaternat kahe pikliku asemel. Kaitserauad on teistsugused, vastavalt USA standardile. Ka 5,6 liitrist mootorit tehti ainult USA ja Austraalia turule. Erinevusi on veel väiksemates detailides. Huvitav seik on see, et 5,6 liitrise mootori võimsus on väiksem, kui Euroopa turu 5-liitrisel, vastavalt 227 hj. versus 240.
Tehnilised andmed:
Mootor V8, 5549ccm, max võimsus 227 hj/5200p/min, max pöördemoment 389 Nxm/3500p/min, surveaste 9:1. Toitesüsteem – Bosch sissepritse. Kasutatakse neljakäigulist automaatkäigukasti. Ketaspidurid kõigil ratastel. Tühimass 1660 kg. P, L, K: 4580mm, 1791mm, 1290mm. Kütusepaak 85 l.
Ajalugu:
2009. aasta kevadel pildistasime koos Sten Ojaga ühte Valentin Koldre autot. See oli viieliitrine Mercedes-Benz SEC. Auto oli väga heas originaalkorras ja minul hakkas selle peale suu vett jooksma… Kuidagi tuli jutuks, et tahaks endale ka nii heas korras vana sõidukit! Valentin pakkus kohe seda sama autot müügiks. Andsin endale aru, et kui osta, siis peaks see kas kabriolett või rodster olema. Koldre kostis selle jutu peale, et tal on Californias selline kabriolett olemas. Seisab juba kümme aastat garaazhis, võib järgmisel suvel siia tuua.
2010 kevadel oli Mercedes-Benz 560SL Tallinnas. Auto polnud küll nii kena, kui 2009. aasta kevadel pildistatud SEC, aga üsna hea siiski. Samal suvel osales Valentin selle autoga Kindral Laidoneri memoriaalil ja peale seda tegime kaupa.
Taastamine:
Üldist seisukorda vaadates võiks ju arvata: mis siin siis ikka nii väga viga on?
Lähemal vaatlusel selgub siiski nii ühte, kui teist. Kõigepealt paistavad välja õlilaigud, kui auto kuskil pargib. Kiirpilk auto alla näitab, et õli lekib motorist, käigukastist, roolimehhanismist…
Silma häirivad kellegi kurikaela veetud sügavad triibud auto külgedel, juhiukse juures, kapotil. Neid triipusid on ikka õige palju!
Väiksemaid mõlkimisi siin-seal. Ka kaitseraudadel on väiksemaid defekte. Ja esiklaas on üsna korralikult ära rikutud. Roostekahjustuste osa on väike. Auto muidugi enam esimeses nooruses ei ole, ikkagi 25 aastat juba turjal.
Auto põhi, isegi uste sisemused on päris ilusad.
Veel tundub, et auto parema küljega on midagi juhtunud. Lahtivõtmisel küll midagi suuremat pole seni avastanud, aga vähemalt alumine pool paremast küljest on üle värvitud. Muus osas tundub värv veel tehase oma. Lahtivõtmisel on näha, et vasak pool on veel puutumata, parem uks on aga juba vähemalt korra lahti võetud.
Päikesekahjustusi on plastliistude ja plast-tihendite ülemistel külgedel. Ilmselt on California päike ikka kuum!
Pehme katuse kate on päris korralik, aga seda on kuulu järgi paari aasta eest vahetatud.
Ülevaade tehtud töödest on nähtav siit:
http://www.vanatehnika.ee/foorum
Omanik:
Märt Aarne
Asukoht:
Tallinn
Pildistatud 2010 … 2012
Fotod: Pille Russi ja Sten Oja