Mercedes-Benz 300GD 24 4x4
1981
Austria
Auto mudelitähises tähistab 300 kolmeliitrise töömahuga mootorit.
G tähendab Geländewagenit ehk maasturit, hiljem hakati seda keretüüpi nimetama G-klassiks.Tähega G tähistatakse lisaks sellele W460 kerele ka keretüüpe W461 ja W463, alates 2006 ehk GL tüübist on G maastikuvõimet näitamas.
D tähistab jõuallikaks diiselmootorit, alternatiiv on E tähisega sissepritsega ottomootor. Ilma E-täheta, karburaatoriga ottomootoriga autod, näiteks 280GE ja 230G. Selle auto diiselmootor OM617A on kolmeliitrine reas viie silindriga, Bosch rida kõrgsurvepumbaga. Võimsuse 92kW annab maailma esimene seeriaviisil sõiduautodele pandud turbo.
24 viitab teljevahele 2400mm, keretüüpi W460 toodeti kolme teljevahega 2400, 2850 ja 3120mm
4x4 viitab nelja ratta samaaegsele veovõimele. Selle auto nelivedu on lülitatav kuni 100%-liseks. Esisild lülitub käsitsi vahekastis, siis jagatakse esi- ja tagasillale sama väändemoment ja kiirus, sest puudub keskdifferentsiaal.Pööretel kaasneb sellega rataste erineva teepikkuse läbimise tõttu läbilibisemine.Eraldi hoovad blokeerivad esi- ja tagasilla differentsiaalid. Blokeerunud differentsiaalidest annab hüdraulika töösilindrilt tagasiside kontrolllamp. Lisaks esisillale saab lülitada sisse ka aeglusti.
W460 tootmist alustati 1979 Steyr-Daimler-Puch tehases Austrias Graz linnas. Samas tehases toodetakse G-klassi autosid tänaseni.
Tehnilised andmed:
Nelarattaveoga maastur teljevahega 2400 mm. Kolmeliitrine, viiesilindriline diiselmootor,varustatud turbokompressoriga. Võimsus 92 kW.
Ajalugu:
Konkreetse auto ostsin Leedust juulis 2012, kus sellega sinnamaani sõitis aastatel 2001-2012 Mercedestele juba 1990-ndate algusest pühendunud kolleegi pere. Tema andis autole ka uue värvi, Mercedes-Benz kere W212 “standardvärvi” cupritbrown ehk vasepruuni metallikvärvi. Kolleeg ostis auto Saksamaalt, kus see auto oli Mercedes-Benz rikkeabi auto. Hooldusraamat näitab korralisi hooldusi Mercedes-Benz volitatud töökojas Konstanzis 1981-16.06.1995 läbisõiduni 168 500km.
Taastamine:
Seda hobiautot olen tükkhaaval värskendanud pidevalt. Hea on, et kõik osad on kenasti Mercedes-Benzi varuosaladudes saadaval olnud. Suurema kerevärskenduse sai see auto kolm aastat tagasi. Hiljem olen originaalveljed taastanud, kuid tundus, et algupärase hõbedase asemel sobib must paremini.
Omanik:
Eero Mõtlik
Asukoht:
Tallinn
Pildistatud 2018