Citroen 23RU
1940
Prantsusmaa
Tehnilised andmed:
R4 neljataktiline vesijahutusega karburaatormootor, püstklapid, töömaht 1911 ccm, võimsus 48 hj.
Käigukast on neljakäiguline, vedav tagasild. Elektrisüsteem töötab 6V pingega.
Kütusepaaki mahub 50 liitrit bensiini, keskmine kütusekulu on 18–22 l/100km.
Ajalugu:
Peale sõja lõppemist, 1945. aasta lõpul, toodi Eestisse Kuramaalt, Lätist, trofeeautode kogumiskohast. Auto oli kasutusel Pärnumaal, Are Meiereis. Autot kasutati kuni mahakandmiseni 1954. aastal. Auto lammutati osadeks ja iga tükk läks oma teed eri ilmakaarte poole...
Praegune omanik Tiit Talts kohtus selle masina jäänustega 1980. aastal, kui ta Are-Suiga maantee lähedal asuva heinamaa servast, üsna pehmest kohast, kaevas välja auto raami, kabiini ja poritiibade jäänused. Kõik muud agregaadid koos varumootori ja muude detailidega oli toonane Pärivere sovhoos jõudnud viia utiili...
Taastamine:
Auto on komplekteeritud aastatel 1980–1984. Eesmärk oli viia auto originaalkorda tolleaegsete teadmiste ja oskuste baasil. Kõik põhiagregaadid peale mootori on originaalid. Nüüdseks on olemas ka originaalmootor.
Plaanis on ette võtta uus täielik ja juba põhjalikum restaureerimine.
Hinnanguliselt on auto originaalsus praegu 60%.
Omanik:
Tiit Talts
Asukoht:
Pärnumaa
Pildistatud 2007