MOTO
BMW R-35/2 (1951)

BMW R-35/2


1951
Saksamaa


Tehnilised andmed:
Mootor on ühesilindriline, õhkjahutusega, neljataktiline. Töömaht on 342 ccm, võimsus 14 hj.
Veojõud tagarattale kantakse üle neljakäigulise, käsitsilülitusega käigukasti ja veovõlli abil.
Elektrisüsteem töötab 6V pingega.
Kütusepaagi maht on 12 liitrit, kütusekulu umbes 3 liitrit/100km.
Mudel R-35/2 erineb tavapärasest Eestis levinud R-35st kummikateteta esivedrustuse, muudetud esimese porilaua, esitule, kroomitud sadulavedrude ja sirge leegitoru poolest. Ratta VIN-kood on 224143.

Ajalugu:
Ostetud 1951. aastal ametlikult kauplusest, Eestist.
Mida on teada eelmistest omanikest? Margus Kastein jutustab: "Esimene ja enne mind ka ainus omanik oli Hiiumaal, Kiduspe külas elanud tuntud usu- ja töömees Artur Lauri. Ratas oli igapäevases kasutuses kuni Arturi surmani 1972. aastal.
Minu kätte jõudis ratas 1987. aastal, kui hakkasin kurameerima oma praeguse naisega, Artur oli nimelt tema vanaisa. Teisisõnu sain pruudiga koos, kauba peale, ka suurepärases korras tsikli. Ratas oli seisnud 1972. aastast saadik, kuid peale puhastamist, uue aku paigaldamist ja rehvide täispumpamist oli masin igati sõidukorras."

Taastamine:
"Restuareerimise plaani pidasin juba pikki aastaid, kuid selleni jõudsin alles 2007. a. septembris. Urmas Teearu soovitusel võtsin ühendust hr. Didzis Straupega Lätist, kes töö lahkelt ette võttis. Leppisime Didzisega kokku, et proovime teha orginaalile võimalikult lähedase töö, st. EI kompromissidele ja kokkuhoiule. Restaureerimine kulges ilma suuremate viperusteta ning 2008 juulis oli ratas Unic Moto kokkutulekuks valmis.
Originaalsus? Hindamisakt on tehtud Unic Moto restaureerimiskonkursi raames, kus tekkisid vaidlused mõningate detailide osas, kuid üldiselt on ratas restaureeritud 100% lähedaselt. Samas on mitmed osad nagu trossid, elektrijuhtmestik, poldid, kummist jalatoed ja käepidemed nn. replicad, originaalide taastamine oli pea võimatu."

Omanik:
Margus Kastein

Asukoht:
Tallinn

Pildistatud 2008
Toetajad: