MOTO

NSU

Saksamaa
1901-1969?

Neckarsulmis asunud NSU oli tähelepanuväärne mootorrattatootja. NSU tehase tsiklid paistsid silma heade tehniliste lahenduste ja kvaliteediga, seal töötas mitmeid nimekaid konstruktoreid, kelle hea töö tegi NSU margi võidusõitudel väga kuulsaks.
Alustati 1-silindrilise 1,5 hj mootoriga rattaga, peagi järgnes V2 ja juba enne 1914. aastat oli osadel NSU mudelitel kasutusel ka tolle aja kohta erandlik tagarattavedrustus.

1920. aastatel ehitati näiteks 498, 746 ja 996 cm3 V2 mootoriga 4-taktilisi ning 1-silindrilisi 248 cm3 mootorrattaid.

1930. aastatel palgati NSU konstruktoriks inglane Walter William Moore. Tema ülesandeks sai uute, hästi kaubaks minevate mootorrataste projekteerimine. Eriti soositud olid sellel ajajärgul 98, 198 ja 248 cm3 mudelid. NSU oli kasvanud üheks maailma suurimaks mootorrattatootjaks.

NSU toodangusse kuulus paljude aastate vältel väikesi, 49 ja 98 cm3 töömahuga mopeede. Viimaseid nii 2- kui ka 4-taktilise mootoriga. Sellised mudelid nagu Quick, Quickly, Fox ja Max olid väga levinud ja nõutud mitmel pool maailmas.

1969. aastal võttis autokontsern Volkswagen NSU tehased üle ja ühendas juba omandatud Audi - Auto Unioniga. Audi AG tütarettevõttena tegutseb NSU edasi tänapäevani.

Toetajad: