MOTO
NSU 351 OSL (1938)

NSU 351 OSL


1938
Saksamaa

Tehnilised andmed:
Järgnev jutt on NSU eesti peaesindaja A-S. TORMOLEN & Ko reklaamkataloogist, ilmselt 1939. aastast:
"18 HJ. Bensiini kulu umbes 3,15 ltr. 100 km. peale keskmiste kiiruste juures. Maksimaalne kiirus ca 110-115 km/tunnis. Tugev, ökonoomne keskklassi NSU. Võidusõidu kogemuste praktiline rakendamine.
Tehnilised andmed: Mootor, sidur, käigukast.  Mootori valmistaja NSU. Töötamise põhimõte - neljataktiline. Silindri läbimõõt 75 mm.
Kolvikäik 79 mm. Silindri maht 346 ccm. Surveaste 1:6,3. Kinnine kergmetallist silindripea, eraldatav. Rippuvad, tõukuritega juhitavad klapid on kapseldatud. Spiraal klapivedrud. Väntvõll 2-el kuul- ja 1-el rull-laagril. Keps 2-el võrega rull-laagril. Ringvool õlitamine. Bosch-patareisüüde. Amal- või Grätzin-karburaator. Mitmekettaline poolmärg sidur. NSU neljakäiguline käigukast, mootorist lahutatud. Jalglülitus. Tõukeleevendaja väntvõllil. Ülekanne mootorilt käigukastile õlivannis rullketi abil. Ülekanne käigukastilt tagarattale kapseldatud rullketi abil.
Raam, rattad, pidurid, valgustusseade. Lahtine toruraam. Õõtshoov 1 survevedruga. Reguleeritav hõõrd-tõukeleevendaja. Bensiinianuma maht 12,5 ltr. Õlianuma maht 2,5 ltr. Sadula kõrgus 710 mm. Suurim pikkus 2020 mm. Kõrgus maapinnast 110 mm. Kummid 3,25x19".  Ees- ja tagarattal siseklots-pidurid. Bosch-valgustusseade 30/45 watti. Pisttelg.
Ülekandevahekorrad.  Ülekanne käigukastis  1:2,66/1,77/1,21/1.  Ülekanne mootorilt käigukastile  1:2,44. Ülekanne käigukastilt tagarattale 1:2,44.
Hind Kr. 1430.-".

Ajalugu:
Masina Eestisse tulemise lugu pole teada. Praegune omanik aga plaanis juba pikka aega endale "suure" NSU soetamist. Teadis ta mitmeid masinaid mis olid seisnud juba 30 aastat ja arvata võis, et seisavad veel 30, kuhu nad ikka kaovad, kiiret pole. Aga millalgi 1990-ndate alguses selgus, et üks masin värskelt läinud, teine ka läinud jne. Endise omaniku õuenurka kaunistas aga põhjalikult sissesõidetud Datsun, teisel urises kurjalt kööginurgas vähekasutatud, elu- ja toite näinud mikrouuni. Tulevasel NSU-mehel tekkis juba kerge paanika. Siis aga õnnestus, läbi vanatehnika huvilise vahendaja, Raplamaalt pärit 351 OSL mudel soetada. (OSL  : O - ohv gaasijaotus, S - sport ja L - luksus ).

Taastamine:
Masin oli suhteliselt vähe sõitnud, kuid paraku aastaid väljas "kõhuli"seisnud", nii et isegi õlipaagil oli hulk auke sisse roostetanud. Õnneks osa mootorrattast oli ladustatud ka ulualla. Mootor oli heas seisus, karter vajas küll keevitamist aga see oli ka ainus väljast tellitud töö, ülejäänu on tehtud omaniku oma jõududega. Plaan oli saada tsikkel 2000-nda aasta vanatehnikasõiduks sõitma ja nii ka läks. Peamiseks puuduseks hetkel on omavalmistatud sumbutajad, lisaks mõned väiksemad võõrad detailid, mis vajavad vahetamist. Tänapäevaste vahenditega oleks võimalik saada parem tulemus ja ilmselt kunagi uus renoveerimine ette ka võetakse.
Tsiklit on kasutatud tarbesõidukina. NSU oli omanikule mitu aastat ainukeseks isiklikuks liiklusvahendiks. Eestis 2008 aasta seisuga teist sama mudeli sõitvat esindajat teada ei ole, seisvat materjali aga on veel mitmetel. Mõningatel allikatel toodeti antud mudelit (koos vanema versiooniga) üle 16 tuhande masina. Mudel 501 OSL oli analoogne, erines peamiselt mootori poolest (494 ccm).

Omanik :
Janek Tammann

Asukoht:
Sindi

Pildistatud 2008

Toetajad: