MOTO
Royal Enfield (1911?)

Royal Enfield


1911?
Inglismaa


Tehnilised andmed:
Väga täpseid andmeid mootorratta kohta pole kerge leida. Paul Kukk jutustab: "Mootor on neljataktiline, kahesilindriline. Silindrid paiknevad "V" kujuliselt, üks ette-, teine tahapoole. Mootori töömaht on umbes 1000 ccm, võimsus umbes 3 ... 5 hj. Kolvikäik on 96 mm, silindri läbimõõt 76,2 mm. Elektritarbija on ainult süütesüsteem, voolu saadakse magneetolt. Kasutatakse karbiidilaternat. Kütusekulu kohta ei oska midagi pakkuda. Sellise tsikliga ju pikka sõitu ei tee!"
Mootoril on kirjad: JAP ja Tottenham - London.

Ajalugu:
Paul Kukk sai mootorratta omanikuks 1977. aastal. Mootorratas oli selle kohta küll pisut palju öelda! See oli üsna armetus seisus. Selliseid tsikleid Eestis vist väga palju ei olnud. Siiski on teada, et Tapal on midagi olnud. Isegi mõni puuduv osa on sealtkandist leitud. Mõned esihargi tükid on saadud endisest Leningradist.

Taastamine:
Ratta taastamine on võtnud palju vaeva ja aega. Esiteks on väga raske saada pädevat tehnilist informatsiooni, seda veel aastal 1977 ja N. Liidus. Siiski ei jätnud mees jonni ja aastate jooksul, koos tsikli restaureerimisega, kogunes ka teadmisi.
Paul on üles märkinud, et esimene käivitus peale remonti toimus 22. aprillil 1990. aastal kell 20.30. Esimene sõit meierei juurde ja tagasi toimus 21. mail 1990. aastal kell 19.30.
Sel ajal, kui Eesti iseseisvus ja palju taastamisväärset tehnikat müüdi välismaale "võileivahinna eest", viis Paul oma mootorratta Soome, Kangasalale ja jättis muuseumisse kaheks aastaks näitamiseks. Seejärel tuli tsikkel koju tagasi ja on ikka enam-vähem igal aastal mingi vanatehnikasõidu või näituse kaasa teinud.

Omanik:
Paul Kukk

Asukoht:
Raasiku

Pildistatud 2008
Toetajad: