Cadillac Series 62 hardtop coupé
1956
USA
Tehnilised andmed:
Telgede vahe 129 tolli (3277 mm), pikkus 221,9 tolli (5636 mm), laius 80,1 tolli (2035 mm), kõrgus 62,0 tolli (1575 mm). Mootor (bensiin) V8, surveaste 9,75, töömaht 365 kuuptolli (5972 ccm), võimsus 285 SAE-hj @ 4600 p/min.Käigukast 4-käiguline automaat (Hydra-Matic). Veoskeem tagavedu.Rehvimõõt 8.00-15 või 8.20-15. Rooli- ja pidurivõimendi olid selle aja Cadillacidel iseenesestmõistetavad, nagu ka V8-mootor. 1956. mudeliaastaks täiustas GM oma Hydra-Matic-automaatkäigukasti, mille hea töökindluse ja erakordse sujuvuse tõttu hakkasid seda kasutama mitmed teisedki autoehitajad, sealhulgas Rolls-Royce.
1956. aastal toodetud 154 577 Cadillaci hulgas oli Series 62 hardtop coupéd 26 649 eksemplari.
Ajalugu:
1956. aastal oli Cadillac endiselt "Standard of the World" ning võis USA luksusautode turgu praktiliselt omaks pidada. Ford (Lincoln ja Continental) ning Chrysler (Imperial) kokku müüsid tollal aastas umbes 40 000 selle klassi sõidukit. Cadillaci jaoks oli see kvartalitoodang. Samal 1956. a. ehitati 154 577 autot. Odavaim, Series 62 hardtop coupé, maksis 4146 dollarit. Taustsüsteemina olgu märgitud, et keskmine aastapalk oli Ühendriikides 4450 dollarit ja keskmine auto maksis 2050 $. Galloni (3,8 liitrit) bensiini eest küsiti 22 senti.
Viiekümnendate lõpp USA-s oli minu arvates inimkonna kõige õnnelikum aeg ja koht, mida näitavad ka tollased autod. Nii igatsesin ammu endale üht sellist ja lõpuks 2005. a. saabus see võimalus. Tänan siinkohal oma abikaasat Annet ja veel Rauli, Tarmot, Margust (kes teab, see teab ;)) ja paljusid teisi, kes unistuse teoks aitasid teha.
Musta Series 62 hardtop coupé rattad puudutasid Eesti pinda 13. juunil 2005. aastal. Käima läks ta mõni päev hiljem ning juulikuus jõudis Haapsallugi.
Taastamine:
Teha oli auto juures aga päris palju. Tänan Janekit, kes Cadillaci eest hoolitses, nagu oleks see tema oma. Auto saamisloost ja tema juures tehtust saate lugeda ajakirja Auto Bild Eesti 2006. aasta numbritest 7, 8 ja 11.
2006. aastal ütles üles USA-s valesti koostatud käigukast, mille väga korralikult remontis Toomas. 2008.-2009. aasta talvel lasin auto kere korda teha. Selgus, et roostet oli meeldivalt vähe. Tänu Taavi tööle (vt. ka http://autoblogi.blogspot.com/2008/10/190-peatkk-1956-cadillac-hardtop-coupe.html ) näeb auto nüüd igati korralik välja. Järjekorras ootab interjööri uuendamine ning seejärel mootori põhjalik remont (mitte et viimane väga hullus seisus oleks).
Ning kui lumi on läinud, saab meil abikaasaga pidupäevaks iga päev, mil saame musta iluduse garaažist välja ajada.
Omanik:
Olev Toom
Asukoht:
Tartu
Pildistatud 2013