Pannonia T1
1962
Ungari
Tehnilised andmed:
Mootor on ühesilindriline, õhkjahutusega, kahetaktiline, töömahuga 250 ccm, võimsus 14 hj.
Veojõud tagarattale kantakse kettülekandega, käigukast on neljakäiguline.
Patareisüüde, elektrisüsteem on 6V pingega.
Kütusepaagi maht on 18 liitrit, keskmine kütusekulu 4,5 l/100km.
Ajalugu:
Mootorratas on saadud vanemalt härrasmehelt, kes on selle tsikliga 30 aasta jooksul läbi sõitnud kogu Eesti ja veidi ka endise N. Liidu aladel.
Taastamine:
Omanik kirjutab: "Restaureerimise alguseks tuleks lugeda septembrikuud aastal 2006, kui viisin ratta ARK-i uute dokumentide vormistamiseks. Vene numbrimärkide vahetus uute vastu võttis aega kolm kuud. Seejärel toimus ratta täielik demontaaž. Kuni jaanuari alguseni tegelesin ainult varuosade otsimisega, praktilist ehitust ei toimunud. Jaanuari alguses viisin kõik detailid ülekroomimisse ja värvimisse. Kogu värvimisprotsess koos plekitööde ja triipude tegemisega sai valmis aprilli alguseks. Sellest ajast hakkasin ratast tasapisi kokku panema. Esimene proovisõit soolorattaga jäi augustikuusse, septembris sain ära käia ka Haapsalu Nostalgiapäevadel, juba külgkorviga."
Mootorrattale on 2007. aastal välja antud "must number."
Pilte varasemast ajast:
www.zone.ee/pannonia1962
Restaureerimise käigust:
http://forum.automoto.ee/
Omanik:
Siim Mäesalu
Asukoht:
Tallinn
Pildistatud 2007