MOTO
Zündapp KS-750 (1942)

Zündapp KS-750


1942
Saksamaa


Tehnilised andmed:
Mootor: 2-silindriline boxer, töömaht 751 cm3, võimsus 26 hj, 4000 p/min, surveaste 6,2.
Kütus: oktaanarv 74, bensiin.
Kütusekulu: 6 l/100km linnas; 8,5 l/100km maastikul; tegelik kütusekulu praegu u. 10 l/100km.
Pidev külgkorviratta vedu, diferentsiaali lukk. Lukustatud diferentsiaaliga sõidab kurvis otse!
Käigukast: 4 edasi- ja 1 tagurpidikäik.
On olemas aeglustus ja revers.
Hüdrauliline piduriajam taga- ja külgkorvirattal, esirattal mehhaaniline pidur.
Lisavarustus: labidas, 2 laskemoona- ja varustuskasti külgkorvil ja 2 mootorratta tagaosas. Üks kuulipildujatugi ette- ja teine tahapoole tulistamiseks. Amortisaatoriga veoseade kuni kolme järelkäru või kerge tankitõrjekahuri vedamiseks. Kinnitused tankirusikate vedamiseks. Järelkäru.

Ajalugu:
Mootorratast toodeti ainult sõjaväe vajadusteks. Esimesed rattad ehitati 1937. aastal, viimased 1948. Põhitoodang tuli vahemikus 1941. aasta maist kuni 1945. aastani. Kokku valmistati u. 18 500 mootorratast.
Praegune omanik sai ratta 1960. aasta kevadel. Vana värvi mahavõtmisel tuli külgkorvi esiosal välja palmipuuga Saksa armee Aafrika korpuse embleem. Legendi järgi olevat ratas peale Aafrikast ära toomist jõudnud Eestisse, kus võttis osa Sinimägede lahingutest. Sattus venelaste kätte ja seda kasutati NKVD vägedes.

Taastamine:

Mootorratas on Fredi Lepa käes olnud nüüdseks 45 aastat. Tehnikat on mitmeid kordi remonditud. 2003. aastal sai ratas endale viimase puudunud originaalosa - külgkorvi poritiivatule. Mootorrattal on must number.
Originaalsus 85%.

Omanik:
Fredi Lepp

Asukoht:
Tallinn

Pildistatud 2005
Toetajad: