AUTO
GAZ-21 L Volga (1963)

GAZ-21L (1963)


1963
NSVL
(Gorki Autotehas)

Tehnilised andmed:
Mootor R4, töömaht 2445 ccm, võimsus 55kW.
Kolmekäiguline käigukast, tagasillavedu.
Elektrisüsteem 12 V, kütusepaagi maht 60 liitrit.
keskmine kütusekulu 11,5 l/100km.

Ajalugu:
Auto oli Maardus ühel kinnise territooriumiga parklas. Auto omanikuga sai kiirelt kaubale, kuna talle oli auto muutunud tarbetuks koormaks. Dokumetide vormistamisel selgus, et auto on Eesti registris, kuid pole uute numbritega kunagi liigelnud. Auto eelmise omanikuga kontakti pole saada õnnestunud ja seega vahendan ainult seda, mida olen avastanud auto taastamise käigus.
1.Autol olid algsed mustad eraisikule antud registreerimismärgid (29-27 3CA) siis suure tõenäosusega kuulus see auto ühele perekonnale algusest peale.
2.Auto detailidelt olen leidnud markeeringu VIII 1963, siis oletatavasti veeres auto tehasest välja septembris 1963.a.
3.Auto on varases nooruses sattunud avariisse ja käinud katuse peale. Selle tulemusena on vahetatud ära esitiivad, taastatud pool katust ja remonditud kapottii kui ka uksi. Viimistletud siis nitropahtliga ja värvitud nitrovärviga.
4.Teist korda oli auto üleni värvitud vanemas eas, kui oli sattunud teise avariisse. Selle tagajärjel oli tugevalt deformeerunud vasaku külje tagumine pool. Auto on taastatud lihtsate vahenditega, nagu EPO liim ja pahtel.
5.Hilisemal ajal on auto värvkatet parandatud juba Jugoslaavia pahtliga.
6.Mingil ajal on autole pandud uus mootor (ZMZ-451), mis viitab auto rohkele läbisõidule. Sedasama tõestab ka istmepolstrid, mis kaetud soome päritolu nailonkattega ja mis on jõudnud amortiseeruda. Nendele oli omakorda ristpistes mustrilised asenduses peale õmmeldud. Villasest lõngast istmekatted võimaldasid aastaid sigida koidel, kes salongikangaid mõnuga olid hävitanud.
7.Auto omanikuks pidi olema metallitööd hästi tundev meister, sest mitmed poldid olid asendatud ise valmistatud roostevabade poltidega ja mitmed nikeldatud detailid olid asendatud roostevabade replikatega.
8.Omaniku tehnikaalast oskust väljendas ka see, et auto alusvanker oli väga hes korras. Kõik karbid ja põhi olid õlidega töödeldud, esikoobastesse olid paigutatud logarid. Mitmed purunenud detailid olid oskuslikult taastatud kas neetimisega või ka tinutamisega.

Taastamine:
Peale ostmist õnnestus auto käima saada peale tunnikese pusimist ja sai tehtud ka esimene proovisõit. See andis teadmise, et autot tasub taastada. Aega kulus selleks 5 aastat ja tööd jätkub ka edaspidiseks.
Pikemalt saab taastamisest lugeda siit.

Omanik:
Vahur Kõrbe

Asukoht:
Tallinn

Pildistatud 2012

 

 

Toetajad: