GAZ M-20 Pobeda
1956
NSVL
Tehnilised andmed:
Mootor R4, 2120 cm3, püstklapid, võimsus 55 hj.
Tagavedu, kolmekäiguline käigukast.
Max kiirus 105 km/h, kütusekulu 13,5 l/100km.
Ajalugu:
Gorki Autotehases asuti uue keskklassi sõiduauto tootmist ette valmistama juba sõja ajal. Esimene prototüüp ehitati 1944. aastal, tootmise alguseni jäi siis veel peaaegu kaks aastat. Nimi "Pobeda" tähendab eesti keeles "Võit".
Pobeda nime all valmistati N. Liidus kahte erineva otstarbega mudelit. M-20 oli tootmise alguses 1946. aastal oma aja kohta küllaltki kaasaegne auto, mis oli mõeldud kasutamiseks tavaliikluses. Mudeli välisilme ei muutunud oluliselt kuni tootmise lõpetamiseni 1958. aastal. Vahepeal tehti aga mitmeid tehnilisi täiustusi ja muudatusi. Mudeli M-20 juures on hakatud eristama nelja põlvkonda. Kokku valmistati 235 997 autot, neist 14 220 kabrioletti.
Teine mudel oli M-72. See oli M-20le sarnase kerega, aga tõstetud Gaz-69 veermikule. Nii saadi sõiduauto kerega ja nelja ratta veoga maastur. Mudelit M-72 ehitati 1955-1958 kokku 4677 autot.
Poolas toodeti 1951-1973 Pobeda väikeste muudatustega teisendit Warszawa nime all.
Piltidel olev auto toodi
Eestisse aastal 1957, praeguse omaniku käes aastast 2000.
Taastamine:Restaureerimine kestis 2000–2006. 2006. aasta kevadel väljastati autole must number.
Originaalsus
97,5 %.
Omanik:
Leo Lepp
Asukoht:
Tallinn
Pildistatud 2006