AUTO
GAZ-AAA (1938)

GAZ-AAA


1938
NSVL


Tehnilised andmed:
Mootor: R4, töömaht 3,28 l, võimsus 50 hj., püstklapid.
Käigukast: 4-käiguline, millele lisandub 2-käiguline vahekast.
Auto on kolmesillaline, vedavad on kaks tagumist silda. Tagasillas kasutatakse tänapäeval haruldast tigureduktorit. Puuduvad differentsiaalid, seetõttu on kõvakattega teel juhitavus suhteliselt raske.
Elektrisüsteem töötab 6V pingega. Kütusepaagi maht on 60 liitrit, kütusekulu umbes 30 l/100km.

Ajalugu / taastamine:
Auto taastamise mõte on üsna vana, aga materjali, millest tööd alustada, ei olnud. Selle masina taastamise lugu on üks õnnelike kokkusattumiste jada ... Kord andis üks Raasiku kandi mees vihje, et üks lühemaks tehtud GAZ-AAA raam, mida oli kavas traktori ehitamiseks kasutada, on saadaval. See oli algus. Kodukandist oli kaheksakümnendate aastate keskpaigas leitud mootor ja esisild. Jõgevamaalt, Kuristast on pärit keskmine sild. Viljandimaalt, Saarepeedilt lisandus vahekast. Enne ärasõitu küsis peremees, et mul on siin üks tagasild ka veel, kas seda ei ole vaja? See osutuski puuduvaks tagumiseks sillaks. Puudu olid vedrud. Isegi eeskuju ei olnud. Saaremaalt leidus üks kõveraks paindunud vedru, mille järgi sai valmistatud uued. Kaua aega oli probleemiks tagasildade balanssiiri tala. Üks selline oli olemas Lätis, aga selle kättesaamine ei tahtnud pikka aega õnnestuda. Nimelt oli see toodud Venemaalt, Vlassovi armee lahingupaigast Novgorodi lähedal. Sai sealgi otsimas käidud ja mitmed olulised osad on sealt leitud. Niisiis ei ole selle masina lugu mitte tavaline kindla auto taastamine, vaid see on eri paikadest leitud osadest koostatud auto. Vaid mõned üksikud osad ei ole ehtsad.
Omaniku hinnangul võiks auto originaalsus olla 90%.

Omanik:
Raivo Raju

Asukoht:
Jõgevamaa

Pildistatud 2006
Toetajad: