GAZ-69
1967
NSVL
Tehnilised andmed:
Mootori töömaht on 2120 ccm, võimsus 52 hj., püstklapid.
Käigukast on 3-käiguline, aeglustus 2-käiguline, ülekandearvudega 1,15 ja 2,78.
Kütusepaagid: põhipaak 48 liitrit ja reservpaak 27 liitrit. Kütusekulu 14 l/100 km.
Gabariitmõõdud (P x L x K): 3850 x 1850 x 2030.
Mass tangitult 1525 kg. Maksimaalkiirus 90 km/h.
Ajalugu:
Praegune omanik ostis auto 2004. aasta sügisel Põlvast. Varasem ajalugu ei ole teada. Siiski, auto taastamise käigus leitud jäljed lubavad oletada, et masinal on kasutatud mitmesugust tehnikat. Võimalik, et sõjaväe raadiojaama...
Ostes oli autole vahetatud uus raam, kapitaalremondi sillad ja mootor.
Taastamine:
Peale auto ostmist ilmnes, et auto mootor ei käi ringi. Kohe selgus ka põhjus: vihmavesi oli valgunud küünlaavast silindrisse ja mootor oli seest roostes. Mootor sai siiski samal sügisel korda tehtud. Siis järgnes pikem paus. Tõsine taastamine läks lahti 2005. aastal. Korrastamist vajasid kõik auto agregaadid ja sõlmed, samuti kere ja värvkate. Kõik põhitööd on omaniku tehtud. Üks väike detail: kapotil on UAZ tehasemärk. Algselt oli olemas küll GAZ märgiga mootorikate, kuid see sai välja vahetatud, kuna järge on ootamas veel GAZ-69A, mida meister tahab paremasse originaalkonditsiooni viia. Kui masin oli juba enam-vähem valmis, õnnestus saada uus ja täiesti korras presentkatuse komplekt. 2006. aasta sügiseks oli auto valmis.
Omanik:
Raivo Raju
Asukoht:
Jõgevamaa
Pildistatud 2006